tisdag 31 augusti 2010

[ett av skogens guld]

Igår var jag och syrran iväg och plockade björnbär. Att det är guld stämmer ju, men att det är skogens guld tar jag tillbaka. Vi gjorde det enkelt för oss och åkte ner till strandpromenaden.

Sen var det syjunta på kvällen! Jag sydde på mammas kuddfodral som jag lovat att fixa. Det är bra att ha syjunta, för då tar man sig tid och fixa sånt som bara ligger och väntar på att bli fixat!

Det är höst ute nu, det märker man på den ljuvligt friska luften. Jag bara går och väntar på att bladen ska skifta färg så jag kan ta en dags semester och njuta av det. Ge sig ut i skogen och bara andas och känna hur det pirrar i magen.
Igår köpte jag mig ett par supersnygga höstskor också. Lite åt bootshållet.

Nu: jobb!

Puss

2 kommentarer:

  1. Babe! Glöm inte mig på skogs promenaden! Låter ljuvligt!!! Visa kort på skorna ;)

    Pöss pöss Mehlin

    SvaraRadera
  2. ah goding, du fick plockat dem till slut!
    ser smarrigt ut! som tur e hade mor plockat o gjort paj på innan jag åkte - mmmm.. va gott! :)
    skype snart!?! puss o kram

    SvaraRadera