lördag 23 januari 2010

Göteborg

Sitter och tittar ut genom fönstret på 4e våning. Himlen är klarblå och vinden alldeles stilla. Det är kallt idag, och så vackert! Min dag började redan klockan 7 imorse. Åkte till Göteborg för att öva med kören första gången i år. Lovely! Men blev lite less igår kväll när jag kommit hem från Spakvällen och kollade morgonens tågtider. Den senaste tåget jag kunde ta gick 07.54. Bara att bita ihop, tur att man har en syster med en lägenhet som man bara kan trilla in i lite närsomhelst. Så jag åt frukost där, innan jag promenerade mot stan. Ganska stolt över mig själv att jag hittar ner till stan! Änsålänge är Göteborg väääldigt stort för mig :) Efter träningen lunchade vi på ett soppställe.

Sedan promenerade jag hemåt igen, stannade till på Willys (Sveriges tråkigaste butik) och köpte med mig lite eftermiddagsfika. Nu sitter jag här, som sagt, och har löst melodikrysset (stolt igen över att ha klarat näääästan hela krysset denna gången), druckit kaffe flera gånger om. Jag ska fortsätta att njuta av dagen (vilken jag tycker att jag är ganska bra på) genom att läsa lite Twilight, pilla lite me Andreas hemsida för att sedan ta mig ner på stan igen och spendera kvällen där med fina Frida.

1 kommentar:

  1. Hej Emsan!

    Vilken härlig dag du haft/har! Kul och mys på högsta nivå! Nu vet jag vart du är så du behöver inte svara på messet. :) Vi ses på måndagspromendaden! LOVELY! Hälsa Sweet Annelie. Ha en underbar kväll! Massa kramar Björnbäret.

    SvaraRadera