onsdag 27 januari 2010

Hej hej! Idag snöar det igen. Det snackas om snöstorm senare. Nice! Bara inte strömmen går, för ja ska ju bjuda på middag ikväll! Jag är alldeles allena på min avdelning på jobbet idag, och det är alltid lika skönt. Just för att de gångerna är så få. Hade det alltid varit såhär, så hade man ju uppskattat SÅÅÅ när man väl hade sällskap, ah, ni förstår säkert. Jag lyssnar just nu på Analias lugna lista, alldeles perfekt blandning till den sinnesstämningen jag befinner mig i just nu. Jag är så lycklig! Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det är ren tacksamhet till livet.

Jag tänkte dela med mig av en fantastiskt klipp, en före detta ku klux klan-ledare som berättar om hur han blev behandlad av en pastor han försökte förgöra. Man kan ju inte annat än att le, och förvånas av pastorns enorma kärlek till de som hatade honom. Har lagt in detta på fejjan redan, men lägger in det här, bara för att det är så bra! Så fantastiskt underbar och klockren.

2 kommentarer:

  1. Hej Em. Tusen tack för hjälpen idag, du är så duktig!! Jag är supernöjd! På min långpromenad vid havet idag var isen som slush på ytan och det lät jättehärligt, ett nytt ljud, har aldrig hört det innan. Du skulle varit med! Cooolt! På måndag e det P och nästa vecka är det PPK.. k..k...kaffe! :) Lovely! Ha en underbar helg! KRAMAR Blackberry!

    SvaraRadera
  2. haha... helt fantastiskt klipp!! saknar dig! kramar anneli

    SvaraRadera