måndag 8 mars 2010

Underbart!



Att hitta en underbar lapp, från en underbar donna, i kylen det första man gör när man ska ta fram lördagsfrukosten, är ett fantastiskt sätt att börja dagen på, måste jag meddela!
Här är den underbara lappen, och nedan hittar vi den underbara donnan.







Är ibland rädd att jag ska slita ut alla målande ord jag använder, som underbar, fantastisk, ljuvlig... men jag har kommit fram till att det nog finns ett aldrig-sinande-förråd av dessa ord. De får användas hur mycket som helst. Vad ska jag annars använda för att beskriva min glädje och tacksamhet över saker och ting?


Var på möte i Saron i söndags, och det var helt fantastiskt (hoppsan, där kom det igen), som vanligt! Predikan handlade om att "det jag sår får jag skörda", i allt! Och vad vill man skörda? Jo, kärlek, vänlighet, glädje, enkelhet, respekt, m.m. Så därför är det just det som jag vill så! Det är fascinerande när man tänker efter hur allt hänger ihop egentligen.


Igår var jag, fina syster, fina Terese och fina Sara på bio. Alice i Underlandet.... bra film, men mest för alla effekter och för att Johnny Depp är så fascinerande i allt han gör! Det är en fröjd att bara sitta och studera honom. Dessutom, även som galen, läspande hattmakare i orange krulligt hår, slitna kläder, gröna overkligt stora ögon, smink i massa olika färger, läppstift, så är han fortfarande lika snygg! Jag förstår inte hur han gör.


3 kommentarer:

  1. Keep going, ljuvliga du! ;-)

    SvaraRadera
  2. Emelie, de orden skapades när du föddes för du är allt vad de beskriver! Tusen tack för en helt fantastisk helg, det var sååå roligt att tillbringa så mycket tid med dig. Fredagslunch, AW och rolig middag, Wic-match, pysseljunta och Alice i Underlandet..LOVELY! Det var så roligt att läsa detta blogginlägg på måndagkvällen, perfekt att bli så glad inför intervjun. TACK! Det är DU som är en underbar donna, jag är alltid så lycklig när jag är med dig.. När de på intervjun bad mig beskriva mig själv och mina intressen skulle jag berättat om söndagen som beskrivning av en dag i mitt liv. En perfekt dag. LOVE. Vi ses ikväll.. vin...mmmm.. :)Massa kramar Tesan.

    SvaraRadera
  3. Pssst.. Fast jag ser lite spooooky ut på kortet, snacka om inte le med ögonen. Fast jag tycker ändå det är lycka i dem.. Sådetså. KRAM!

    SvaraRadera