måndag 19 april 2010

Sista inlagget i australien? vi far se.... sag att de bokat om min flight till den 4 maj just, men vi ska kolla pa kontoret imorgon vad de sager om saken. angenamt problem egentligen... :) kanske hade vart bra for mig dock, for att ova pa min engelska. anneli har slappt mig los har de senaste dagarna, och latit mig ta hand om de praktiska samtalen. dum ide, tyckte jag idag. vi hade vart i affaren och kopt lite frukostprodukter som vi skulle ata i botaniska tradgarden, med utsikt over operahuset och bron. men vi behovde bestick, sa jag gick in till ett cafe och skulle fraga om de hade plastbestick som vi kunde kopa. killen bakom disken sag helt klart lite forbryllad ut nar ja forsokte fa fram vad jag ville... "actually, we're gonna eat outside, and we brought our own food, and I just wonder if you have like plastic cutlery that we can buy...?" eh, vadda, sitta pa deras uteservering och ata var medhavda mat? jaja, ni hor.... ja har skrattat at saken ungefar halva dagen. nu ska vi ta en drink och en sista maltid tillsammans i ett snurrande torn. ha de gott, folk! puss pa er

3 kommentarer:

  1. Hahaha det låter ungefär som när du tog ett kort på silvermannen i Köpenhamn och inte betalade..förrens du insåg att man visst skulle ge grabben en slant varav du sprang tillbaka och cashade! Haha! Gratis är gott! Ni verkar ha och haft det FANTASTISKT!!!! Den där snurrande restaurangen har jag hört talas om tidigare, den verkar kanon! Själv kände jag mig yr (för jag är förkyld) i huvudet idag när jag åt min kvällsmat. Det är ungefär samma sak som att bli yr när man äter i en snurrande restaurang! :) Jag saknar dig Emsan och tänker på våra fina stunder vi haft våren 2010. Alltid skönt att plocka fram fina minnen när hjärtat behöver värmas lite.. Hoppas det löser sig med flyg och allt, den när ejulalahilaja kullen kör sitt race, du får köra ditt och njuta bäst du kan. Du i mitt hjärta! Ta hand om dig! Massa kramar Tesan.

    SvaraRadera
  2. haha! SÅ roligt!! :) ser fram emot att få höra om fler sådana anledningar till skratt. jag älskar dig!! <3 /barbro

    SvaraRadera
  3. Kul EM Inte likt dig att göra så hi, Hade du charmat honom lite mer, hade ni säkert fått både bestick och bord. Ha det bra och njut av din förlängda semester.
    Papps

    SvaraRadera