måndag 6 december 2010

[ pengar pengar pengar ]

Pengar är bra att ha. Alltså, att ha, inte göra slut på. Jag är duktig på att göra slut på dem. Så därför har jag köpstopp fr o m 1 december och tre månader framåt. Då gäller det kläder och skor och allt sånt som jag redan har mängder av. Jag har ju verkligen så jag klarar mig! En lång tid framöver. Jag ska också under dessa månader försöka skriva upp vad jag har köpt utöver, just för att se vart pengarna tar vägen. Som ett nyårslöfte eller så.

Jag undrar hur jag kunde överleva som student, då jag fick ut 6900:- varje månad. Nu får jag ut betydligt mer och undrar hur jag ska överleva på detta. Det har blivit ett problem för mig, vilket det inte borde vara. Det finns så många saker jag skulle vilja göra, som spontanresor. Fjällen en weekend. Dra till Barcelona en weekend. Eller Stockholm. Men p g a av alla små töntiga utgifter jag skaffar mig så fungerar det inte alls.

Egentligen tycker jag inte att nyårslöften är bra, för man fokuserar på tok för mycket på vad man inte får göra eller på vad man måste göra och då blir det ofta för stort för att man ska kunna hålla det och bara ytterligare ett måste. Men jag tror att om inte jag ska hamna i lyxfällan så är det något jag bör ta tag i. Pronto.

5 kommentarer:

  1. ärligt!! meget ärligt. jag ska göra ALLT jag kan för att fixa detsamma. att bli stabil och gå från minus till plus.

    /barbro

    SvaraRadera
  2. Det är samma här. Undrar många gånger vart pengarna tar vägen. Har jag hål i Visakortet?!

    SvaraRadera
  3. Vännen!! Shit jag är alltså inte ensam därute :)
    Min kära mor har ju som sagt gett mig köp stop till februari! Klarar att inte köpa kläder nu....men det finns ´ju massa annat typ, produkter till ansikte+hår, skor, smycken etc! Så mitt problem kvarstår oxå.....tyckte d lät bra när du skrev att du ska antecka allt du köper...kommer säkert få en skrämmande insikt! Men men, man lär så länge man lever :) Ses unt freitag tchuss

    SvaraRadera
  4. Hmm glömde skriva att inlägget var ju från lill mehlin :)

    SvaraRadera
  5. Gött mos raring!! Det kommer du fixa galant! Vill man så kan man! :) snart ses vi o ja längtar! kraaaaam

    SvaraRadera