tisdag 14 december 2010

[ var får de allt ifrån? ]

De senaste dagarna när jag vistats ute offentligt bland folk så håller jag koll på män från arabländerna. Om det kommer någon som ser extra tjock ut så blir man lite orolig. Jag kan inte förstå alls varför det sker. Vad händer i deras huvuden när de har fru och barn (och dessutom hävdar att det är deras livs dröm) men helt plötsligt går och spränger sig själv.

En tanke som har slagit mig extra mycket det senaste är att "du vet inte om du lever imorgon, så ta vara på livet". Den klassiska tanken, som är en väldigt bra tanke. Men det känns ju trist att en rädsla för att bli söndersprängd ska få mig att tänka så, eller?

3 kommentarer:

  1. det är helt kasst att man börjar tänka så. inte så att ens hjärna är kass, utan man gör det för att man är rädd om livet. självbevarelsedriften. men det är kasst ATT man ska behöva tänka så.

    /barbro

    SvaraRadera
  2. Men tänk såhär: Det finns typ 400 000 muslimer i Sverige. Knappt 200 är extrema på det här sättet. Tänk om araberna hade tittat på dej och tänkt "hon den blonda där är säkert en aggresiv sverigedemokrat som kan slå ner mej bara för att jag är arab, bäst jag går en annan väg".

    SvaraRadera
  3. Vilket märkligt sätt av en "flykting" att tacka för den svenska gästfriheten som han gärna åtnjutit.
    Bekymmersamt att svenskar ofta förminskar sig själva och slår knut på sig för att passa andra, t,ex. upphöra med skolavslutning i kyrkan, stryka den blomstertid nu kommer då den anses väcka anstöt, inte ifrågasätt muslimernas syn på ifall en svensk kille går ut med en muslimsk tjej.
    Märkligt också att Sverige sänder tillbaka många kristna irakier och låter så många våldsverkande muslimer stanna, exemplvis han som mördade den gamla damen på Landskronas parkeingsplats.
    Min mor är med i Sverigedemokraterna Malin och vad jag upplevt av dem är de inte aggresiva, däremot deras motståndare som kastar sten, flaskor och stör mötesfriheten.

    SvaraRadera