måndag 22 februari 2010

Idag är det måndag, och det innebär pysseljunta. Dagens pyssel består av Tessans virkade blommor, mitt nybakta bröd, som jag för övrigt tror blev det finaste brödet jag gjort hittills i mitt liv! Strax ska jag börja slipa på mitt bord som ska målas om de kommande pysseljuntorna. Nu till ett gästinlägg från fröken ljuvlig:

"Å här är så himla MYSIGT! Jag har det så bra... Det doftar nybakat bröd i hela lägenheten, det har bjudits på jättegod mat, Annelie har lärt mig att virka (nu kan jag annat än groggvirke ;) bra musik och en kopp the framför mig! LOVELY... Eller magiskt är nog rätt ord! Frys tiden! Det är JAG som har KLUBBAN så det är JAG som BESTÄMMER!! Så frys tiden. please?

7 kommentarer:

  1. RIKTIGT gott bröd!! :) och så roligt att tessan gjorde en insats här! tessan, gick det bra med blommorna? du var en osedvanligt lättlärd och positiv adept! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie! Ja visst var det helt underbart bröd!! Jag blev alldeles svag i benen när jag åt det, det frasade och smakade helt förträffligt! Måste bara skriva ner receptet nästa gång.. Tusen tack för att du lärde mig virka Sweetheart, det var jättekul! Jag har gjort en blomma och lär ha gjort fler tills nästa måndag, lovely! Tack vad snäll du är som säger att jag var lättlärd, det var nog snarare du som förklarade väldigt bra. Ämmeelii skrattade dock lite åt min blomma..hm...undra varför... :) Vi ses till helgen! Med önskan om en fortsatt bra vecka till dig Annelie! KRAMAR Tesan.

    SvaraRadera
  3. Ämeliii! Jag skrev ju fel, DET ÄR JAG SOM BESTÄMMER FÖR DET ÄR JAAG SOM HAR KLLLLUUBBAN!! :) Tusen tack för en helt magisk kväll Emsan! Jag hade det sååå bra hos dig och det var såå mysigt och underbart!!! Mår så bra när jag är med dig, för du är FANTASTISK!!! TACK! Ha en härlig vecka och ta hand om dig! Ha så kul ikväll! Massa kramar Tesan.

    SvaraRadera
  4. åh, terese, jag blir alldeles rörd till tårar! jag trivs såååå bra med dej också! pysseljuntorna är det bästa som hänt på den senaste tiden! skrattade jag åt en blomma?? jag trodde det var en mössa.... eller en äggvärmare eller nåt.... haha! tssss

    SvaraRadera
  5. Ja det har du verkligen rätt i, pysseljuntorna är helt fantastiska! H A H A H A! Nu var du väl hillaaarioust rolig Ämelii.. äggvärmare..fnys...mössa...hmpf... Idag har jag virkat ännu en blomma och den min kära vän skulle du också skrattat åt! :) Förstår inte varför blommorna liknar pessar..försöker mitt undermedvetna säga mig något tro..hahaha! Omedvetna behov av något slag..hehe.. Vi får diskutera det nästa måndag, kanske klllubbban kan hjälpa mig..:)
    LOVE till dig hjärtat!! Hoppas du hade det bra på kören idag. Vi höres! Massa kramar Tesan!

    SvaraRadera
  6. GODINGAR!!!!!!! När jag ser/läser detta vill jag bara hem till ER på stört!!! Gosh va jag SAKNAR er, finisar!! Era pysseljuntor låter minst sagt magiska, men ert sällskap sätter ju alltid guldkant på tillvaron!!! Tänker på er!! pussar o kramar från Philippino-land

    SvaraRadera
  7. Å Annneliiii du vet att du har en stående inbjudan!! Jag SAKNAR dig och det vet jag att Em också gör! Det hade varit helt totalt magiskt om du kom på nästa pysseljunta. Vi ska vara hos Em om stolarna är redo att målas, jag hör av mig om det blir ändrade planer och vi är här istället. En liten resa. Bara. :) Önskar att du hade varit med i måndags för vi befann oss i brödhimlen.. Lovely! Vi hörs på Skype imorrn Gullet! LOVE till Dig! Massa kramar Tesan.

    SvaraRadera