söndag 14 februari 2010

En helg i mitt liv

Fredagen innebar en kväll hos Tessan. En guldkväll i dubbel bemärkelse! Det var en fantastisk kväll (som vanligt) plus att det låg guldflingor i välkomstdrinken. Vi lagade 3-rätters tillsammans, gapskrattade så mycket att vi höll på att inte få någon luft, för att senare prata livets frågor och funderingar.


På lördagens vaknade jag ganska tidigt, så jag klädde på mig och gick till affären för att köpa frallor och gott till frukosten medan syrran sov. Väl hemma åt vi och löste melodikrysset tillsammans. Sen började vi röja och göra om i hela min lägenhet! Sen åkte vi ut till Bua och hälsade på farfar, och sen till mamma o pappa. Och vilken kväll det blev! Vi åt gott, myste nere i gillestugan vid den öppna spisen och kollade på diabilder från bl a båtsemestrar när vi var små.



Diabilderna gav mig en och annan lärdom. Jag & syrran min var inga söta bebisar! Jag var gigantisk! Som en förväxt sak... hua. I vår bildsamling finns några paparazzi-bilder på Ingemar Stenmark tagna i skidbacken i Österrike. Pappa var KUNG i sin mustasch på 70-talet! Men vilken uppväxt vi har haft med dessa underbara somrar på segelbåten och bland Bohusläns klippor.



Imorse åkte vi upp till Göteborg och Saron där musiken gick i stil med Håkan Hellström. Sådär, får jag säga om jag ska säga mitt. Sen lagades det härlig söndagsmiddag hos Annelie. Nu sover Annelie middag, jag bloggar, jag ska snart väcka henne och vi ska spela lite spel.

3 kommentarer:

  1. Tack för en underbar fredagsmyskväll käraste Emsan! Ni förgyllde den totalt, dels genom erat härliga sätt och dels genom att ni gjorde sådan vacker och smarrig förrätt och efterrätt. Tack så mycket för inflyttningspresenterna! Hur ofta får man sådana fina och bra saker?? *Lycka* Vilken fantastisk helg du/ni haft...gött... Tänker på dig idag när det är Alla Hjärtans Dag. Du finns alltid i mitt hjärta iofs men idag värmer det lite extra. För Dig. Ha en fin vecka och hälsa Sweet Sister så gott! Love Tesan.

    SvaraRadera
  2. Lät som en superduper helg goding!! O va ja önskar jag vart me i fredags på er skratt/mys/prat kväll!! De e helt underbara! Tänker på dig raring o tänker även att det bara e drygt 6 veckor tills vi ses... lycka!! :) Ha en fin vecka så hörs vi snart! puss o kram Johnzon

    SvaraRadera
  3. Vilken god mat de såg ut som :) Receptet tack säger mamma här :P haha
    /Jonna

    SvaraRadera