fredag 5 februari 2010

Nu grannar är det dags!

I fredags åkte jag till musikaffären i stan för att köpa strängar till min fiol. Två av strängarna gick ju av när jag hade framme den senast, efter att den hade legat orörd väääldigt länge. Mitt i natten var det också! Konstigt nog så drömde jag att jag spelade Gärdebylåten strålande bra, och vaknade mitt i natten och var bara tvungen att plocka fram fiolen för att testa om jag verkligen var så duktig på den! Fiolen lät ju som crap eftersom den hade stått så länge, så jag var tvungen att stämma den. Och det räckte inte med de små justeringsskruvarna vid stallet, utan fick skruva på den stora stämskruvarna... och PANG! Den ena strängen gick av och smätte rakt ner på mitt lår!!!! AAAAJJJ! Så jag la ner fiolen i lådan igen, och har inte haft framme den sen dess...

Men nu, som sagt, har jag köpt nya strängar. Stackars grannar. Roligt var det ju när jag skulle köpa strängarna... Mannen i butiken frågade om det var jag som spelade fiol, eller om det var till någon annan. "Det är jag" svarade jag. "Och vilka strängar är det du behöver?" Total blackout, va tusan hette de? G D A E? "Ehm, dom däringa strängarna längst upp, är det A & E?" Med ett leende svarar han "ja, det är A & E" samtidigt som jag riktigt kunde se på honom hur puckad han tyckte jag var. En 26-åring som tror sig kunna spela lite fiol, och vet inte ens vad strängarna heter. Yeah, lycka till! Hon BÖR nog inte ens röra fiolen....

Men skam den som ger sig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar