fredag 5 februari 2010

Min vackra orkidé, min livskamrat

När jag flyttade in i min lägenhet fick jag en orkidé av mamma. Den har blommat nåt så hejdlöst, och under 1,5 år var den utan blommor endast 2 veckor. Helt makalöst. Eftersom jag inte alls har särskilt gröna fingrar, så är jag ju ganska stolt över att ha en sån hejdlöst blommande orkidé hemma hos mig! Men så en dag började alla blommorna sloka och se alldeles ledsna ut. En efter en föll de av stjälken. Så nu har orkidén varit så där tråkig, som en orkidé utan blommor är, ett bra tag.
Men inte för så längesen kunde jag se en ny stjälk sticka upp ur jorden, och några dagar efter det kunde jag också se små knoppar växa fram på den. Och se! En dag när jag kom hem från jobbet såg det ut såhär!
Man blir allt lite lycklig när den börjar leva på nytt!

1 kommentar:

  1. Trodde för ett snabbt lyckligt ögonblick att det var mig du skrev om... Men ickesanicke! Haha ses på måndag, lovely! Tror jag ska spinna en pläd... eller något... Ha en magisk helg! LOVE Tesan.

    SvaraRadera